Oldschool vs. Newschool

@font-face { font-family: “Arial”; }@font-face { font-family: “Times”; }@font-face { font-family: “MS 明朝”; }@font-face { font-family: “Cambria Math”; }@font-face { font-family: “Cambria”; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: Cambria; }a:link, span.MsoHyperlink { color: blue; text-decoration: underline; }a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color: purple; text-decoration: underline; }p { margin-right: 0cm; margin-left: 0cm; font-size: 10pt; font-family: Times; }span.apple-converted-space { }.MsoChpDefault { font-family: Cambria; }div.WordSection1 { page: WordSection1; }

Old scool VS. New scool

Old school is een term om een bepaalde periode te duiden. Zo word deze term vaak gebruikt om perioden binnen muziek genres te duiden. Bijvoorbeeld house muziek uit de jaren 90 dat word nu old scool genoemd. Zo zijn er nu meerdere genres die een old scool stroming hebben denk aan hiphop punk. Deze old scool nummers worden weer gesampled en hergebruikt bij de dagelijkse nummers.

Een rijtje old(scool) apparaten waar ik zo op kwam die in deze dagen niet meer of nauwelijks worden gebruikt. Tegen het nieuwe apparaat

Old School New School
Fax apparaat Email
Zeefdruk /Printer met lint /scheur papier Inkt/lazer printer
Telefoon/Telfooncel Mobiele telefoon
Inbel internet Kabel / isdn internet
MS-dos computer Windows / OS X
3,5/2,5 inch floppy USB Stick
CD Bleu Ray dvd
Cassettebandje CD
Walkman Mp3 speler
Diskman Portable dvd speler
Minidisk SD kaartje
Muis met 2 /3 knoppen Muis met multi touch
VAG TV Plasma 3D
Zwart wit beeld 10 miljoen kleuren
Tunner handmatig Digitaal tuner
Analoog radio Digitaal
Wifi Wafa
Batterijen Accu
Streepjes code QR code

Old school games vs new sound

http://www.break.com/index/if-old-school-games-had-current-sound-effects-2022027

Oude media blijkt strijdbaar tegen nieuwe media

Door Kenneth Li

LAS VEGAS | di 8 mei 2007 19:40 CEST

(ANP) – Toonaangevende media de kaderleden een strijdlustige toon tegen internetbedrijven op dinsdag, wat suggereert dat Big Media Inc steeds van mening nieuwe content distributeurs als Google om meer vijand dan vriend.

Bij een paneldiscussie op de tweede dag van de 56e jaarlijkse Nationale Cable & Telecommunications Association conferentie topbestuurders zei praten over de teloorgang van de traditionele media in het digitale tijdperk overdreven was.

Terwijl de nieuwe verdeling technologieën zoals internet en mobiele telefoons zijn overhevelen kijkers-, media-ondernemingen voerden aan dat het web brengt ook nieuwe inkomstenstromen.

Maar de discussie al snel verplaatst naar de kritiek van de perceptie dat de traditionele media bedrijven zijn dood, en de welig tierende auteursrechten misdrijven mogelijk gemaakt door nieuwe digitale technologieën.

“De Googles van de wereld, zij zijn de Custer van de moderne wereld. Wij zijn de Sioux natie”, Time Warner Inc Chief Executive Richard Parsons zei, verwijzend naar de Burgeroorlog Amerikaanse generaal George Custer die werd door de Indianen verslagen in een nagesynchroniseerde strijd “Custer’s Last Stand”.

“Zij verliezen deze oorlog als ze ten strijde gaan,” Parsons toegevoegd: “De idee dat de nieuwe kinderen op het blok hebben overgenomen is een valse begrip.”

Time Warner verdedigt zijn besprekingen over de auteursrechtelijke bescherming met internet zoeken leider Google Inc, die een ander panellid, Viacom Inc, heeft opgeroepen.

Viacom, eigenaar van de MTV en Comedy Central netwerken, is op zoek naar meer dan 1 miljard dollar van Google en de online video site YouTube en beschuldigt hen in een rechtszaak van de “massale opzettelijke inbreuk op auteursrechten.”

Viacom CEO Philippe Dauman zei op het paneel zijn bedrijf had besproken werken met Google en YouTube eerder dan de andere grote mediabedrijven, op grond van de populariteit van zijn programma’s op het web en hun resonantie met jonge kijkers.

Dauman zei Viacom had weinig keuze na niet tot een akkoord te bereiken, zoals videoclips van haar shows waren geüpload door YouTube-gebruikers zonder haar toestemming.

“Dus het was slechts met tegenzin na het proberen voor een lange periode van tijd, een deal die we hebben gevonden dat we niet konden tolereren dat onze inhoud genomen, toen hebben we Brian en Dick en anderen compenseren met ons op voor het te bereiken,” Dauman zei, verwijzend naar Comcast Corp Chief Executive Brian Roberts en Time Warner CEO Richard Parsons.

“We waren gedwongen,” voegde hij eraan toe.

Google, waarvan de vooruitgang in de toepassing van haar Internet-paid search technologie om de televisie-industrie, radio en print is geschrokken traditionele media bedrijven, is eigenaar van een 5 procent belang in Time Warner AOL Internet-eenheid.

“We zitten in een wereld waar we een partner met iedereen bent en we vechten iedereen,” News Corp Chief Operating Officer Peter Chernin zei op het paneel.

Ondanks de aandacht van Wall Street, de media-industrie en de pers, kaderleden zei het percentage van de totale omzet bijgedragen door de digitale bedrijven blijven klein en ze moeten rekening houden met het vernietigen van bestaande lucratieve bedrijven.

De hoeveelheid geld dat we krijgen van deze (internet) bedrijven zijn een fractie van degenen die we krijgen van de kabelindustrie,” zei Chernin.”We moeten oppassen niet te splitsen.”

News Corp is waarschijnlijk in een positie om te weten hoe vijanden van vandaag zou kunnen uitmonden in vrienden morgen.

Een bron bekend met de situatie zei News Corp ‘Fox Interactive Media, die de populaire sociale netwerk MySpace internet overziet, s had bereikt een voorlopige deal om foto sharing site Photobucket kopen voor een geschatte $ 250 miljoen.

MySpace vorige maand geblokkeerd verkeer afkomstig van Photobucket na de foto service begon advertenties op foto’s tonen op MySpace sites.MySpace heeft zij haar dienstverlening voorwaarden geschonden.

“Je zult meer overnames te zien,” zei Chernin. “Dit is een wereld waar de grote groter. Je ziet een verdere consolidatie.”

Bron: http://www.reuters.com/article/2007/05/08/us-cableshow-keynote-idUSN0847652320070508

Advertisements

About tinus22

Ik ben Tinus. En jij niet!
Gallery | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s